Je kunt tickets via deze website kopen. Klik hier om naar de ticket-pagina te gaan.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een ticket?
Zorg ervoor dat je alle gegevens correct invult. Wil je meedoen met één of meerdere buddy's? Let er dan op dat je hetzelfde startvak kiest.
Zijn er leeftijdsrestricties voor deelnemers?
Aan de Family Run en Kids Run mogen deelnemers meedoen in de leeftijd van 8 t/m 13 jaar. Voor de Family Run is dit samen met een ouder/verzorger. Voor Try-Out Run, Advanced Run, Extreme Run en Ultra Run geldt een minimum leeftijd van 14 jaar.
Tot wanneer kan ik een ticket kopen?
Zolang de voorraad strekt is het mogelijk om een reguliere ticket te kopen. Voor SUPER EARLY BIRDS en EARLY BIRDS geldt zowel een vooraf bepaalde verkoopperiode als een beperkte voorraad.
Kan ik een ticket kopen voor mijn buddy('s)?
Ja, dat is mogelijk. Bij de gekozen run is het mogelijk om extra tickets aan je bestelling toe te voegen. Is je team groter dan 20 personen? Neem dan contact met ons op via info@obstaclerunbrabant.nl.
Hoe en wanneer ontvang ik mijn ticket?
Nadat alle gegevens zijn ingevuld, ontvangt je na betaling je e-ticket via mail.
Ik heb al een ticket gekocht, maar kan ik de afstand wijzigen?
Het is niet mogelijk om het type run (de afstand) te wijzigen. Je kunt ervoor kiezen om je ticket over te dragen aan iemand anders.
Is het mogelijk om een deelnemer/team of gekochte ticket te annuleren?
Heb je al een ticket gekocht, dan is het niet mogelijk om je ticket te annuleren. Je kunt je ticket wel overdragen aan iemand anders.
Kan ik mijn ticket aan iemand anders overdragen?
Het e-ticket kan worden doorgestuurd via e-mail, zodat deze door een andere deelnemer gebruikt kan worden. Let wel op, het e-ticket is uiteraard maar eenmalig geldig. De organisatie is graag op de hoogte als een ticket wordt overgedragen; neem hierover contact op via info@obstaclerunbrabant.nl.
Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing als deelnemer van dit evenement?
Ik wil vrijwilliger worden bij Obstacle Run Brabant, kan dat?
Wil jij deel uit maken van het gezellige vrijwilligersteam van de Obstacle Run Brabant? Twijfel dan niet en neem contact met ons op via vrijwilligers@obstaclerunbrabant.nl. Hulp tijdens de opbouw, op de dag van het evenement en tijdens de afbouw is altijd welkom!
Ik ben iets verloren tijdens het evenement, wat nu?
Gevonden voorwerpen blijven enkele dagen na het evenement bewaard op het evenemententerrein. Daarna zullen alle gevonden voorwerpen te vinden zijn bij sportcomplex De Vennen in Dongen. Voor vragen over gevonden voorwerpen kun je ons mailen op info@obstaclerunbrabant.nl.
Parcours & obstakels
Uit welke afstanden bestaan de parcours?
Je hebt als deelnemer de keuze uit deze runs: de 4km Family Run (kind + ouder/verzorger), 4km Kids Run, 6km Try-Out Run, 12km Advanced Run, 18km Extreme Run en 24km Ultra Run. Er is voor ieder wat wils!
Wat voor hindernissen kan ik verwachten?
De parcours bestaan altijd uit een combinatie van hindernissen die je hardloopconditie testen, je allround fitheid, je bovenlichaam en arm- en beenkracht. Elke editie worden er nieuwe evenement hindernissen geïntroduceerd.
Mag ik een hindernis overslaan?
Dat mag. Jij bent de baas over jouw parcours.
Moet ik kunnen zwemmen om deel te nemen aan Obstacle Run Brabant?
Nee, dit is niet noodzakelijk, maar het is dan niet mogelijk om deel te nemen aan de water obstakels. Bij de aanschaf van je ticket vragen wij om deze informatie.
Kan ik mijn eigen sportvoeding nuttigen tijdens de run?
Voor de marathonlopers is mogelijk om eigen voeding bij de start/finish achter te laten, echter raden we dit af om daar je 'tasje te droppen' aangezien we niet kunnen beloven dat het er nog ligt als je weer langskomt. Heb je iemand bij je die wellicht je drinken en eten kan aanreiken? Op de parcours zelf zijn drink- en eetposten te vinden.
Is Obstacle Run Brabant een wedstrijd met tijdswaarneming?
Nee, bij Obstacle Run Brabant draait het om teamwork en saamhorigheid.
Faciliteiten
Vanaf hoe laat is het terrein geopend?
Het is mogelijk om vanaf 8.30 uur het terrein te betreden.
Wat is het adres van het evenemententerrein?
De hoofdingang van Obstacle Run Brabant kunt u vinden naast sportcomplex/zwembad De Vennen: Deken Batenburgstraat 2, 5104 CR te Dongen.
Kan ik mezelf omkleden op het terrein?
Ja, er zijn diverse kleedruimten voor dames en heren.
Kan ik douchen op het terrein?
Ja, er zijn douchefaciliteiten.
Kan ik mijn bagage beheerd achterlaten tijdens de run?
Ja, je kunt je bagage kosteloos achterlaten in overdekte bagagetenten. De tenten staan onder toezicht en er geldt eenrichtingsverkeer (deelnemers kunnen niet via de ingang naar buiten of via de uitgang naar binnen). Let op: gebruik maken van de bagagetenten is op eigen risico.
Kan ik pinnen op het evenemententerrein?
Ja, je kunt pinnen op het evenemententerrein.
Kan ik parkeren in de buurt van het evenement?
Ja, rondom het evenemententerrein zijn parkeermogelijkheden. Let daarbij op de instructies van de verkeersregelaars. Kom je uit de buurt, kom dan lekker op de fiets!
Hebben toeschouwers ook toegang tot het evenemententerrein?
Ja natuurlijk! Ook als je niet deelneemt ben je van harte welkom bij Obstacle Run Brabant (vrije entree voor niet-deelnemers). Geniet van de omgeving en moedig onze deelnemers aan. Van fanatiek geschreeuw langs de kant gaat iedereen een stukje sneller. Foto's maken mag natuurlijk ook. Echter is het niet toegestaan om de foto's te verkopen zonder schriftelijke toestemming van Obstacle Run Brabant. Ook is foto's van derden maken niet toegestaan zonder toestemming.
Zijn er drink en eetgelegenheden?
Tijdens je deelname kom je, afhankelijk van de afstand die je loopt, diverse drinkposten tegen. Ben je na afloop dorstig of heb je inmiddels trek gekregen? Of kom je iemand aanmoedigen? In het start/finish gebied staan stands waar eten en drinken wordt verkocht.
Foto's & video's
Mag ik foto's en video's maken?
Bij Obstacle Run Brabant is het toegestaan om foto's of video's te maken. Wanneer je de foto's of video's voor andere (commerciële) doeleinden dan privé wilt gebruiken, kun je toestemming vragen bij de organisatie. Indien je veel toffe foto's of video's gemaakt hebt, kun je contact opnemen met de organisatie, zodat deze voor een groot publiek getoond kunnen worden.
Wanneer en waar zijn de de foto's en aftermovie te bekijken?
Wij streven er naar om alle foto's binnen een week na de run op onze Facebook pagina te plaatsen. De aftermovie wordt in de maand na het evenement geplaatst op onze website en op onze socials.
Veiligheid
Welke veiligheidsmaatregelen treffen jullie?
Er wordt voorafgaand aan elk evenement een risicoanalyse gemaakt. Daarbij wordt tijdens de runs veiligheid continu actief bewaakt door een team van veiligheidscoördinators. Ook laten wij ons informeren door diverse instanties voor o.a. de waterkwaliteit op het parcours. Desondanks brengt open water altijd risico's met zich mee. Als je klachten hebt na je run raden we je aan contact op te nemen met je huisarts. Al onze obstakels worden gekeurd door het GOR.
Zijn er EHBO-posten aanwezig op het evenemententerrein?
Op en om het evenemententerrein en op de routes zijn meerdere EHBO-posten te vinden waar je terecht kunt voor hulp bij wonden en andere klachten.
Worden er maatregelen getroffen bij extreme weersomstandigheden?
De veiligheid van de deelnemers en toeschouwers is onze prioriteit. Als de weersomstandigheden daarom vragen, worden er aanpassingen aan het parcours verricht. Bij extreme weersomstandigheden is het mogelijk dat we het event moeten pauzeren of zelfs af te gelasten. Bij dergelijke ontwikkelingen word je geïnformeerd per mail en via social media.
Wat kan ik als deelnemer zelf doen om mijn veiligheid en die van mijn mededeelnemers te waarborgen?
Het kan zomaar gebeuren dat je het koud krijgt. Als je merkt dat je lijf niet meer opwarmt na een stuk hardlopen en je het zo koud hebt dat je heel erg rilt, meld je dan bij de organisatie zodat we je kunnen helpen. Voorkom dat je water binnenkrijgt. Gebeurt dit toch en krijg je na de run klachten, ga dan even langs de huisarts. Let op het parcours ook op je mededeelnemers en waarschuw de organisatie als je ziet dat je mededeelnemer hulp nodig heeft.